Home » Grote Maat Kleding » Grote Maten Bestellen

Grote Maten Bestellen

Gezondetenkoken.jpg

Is dat nou wel echt nodig? Grote maten bestellen? Misschien ben je net als ik en wil je eigenlijk wel af gaan vallen. Dan heb ik hier wat tips voor je zodat je misschien nog even kunt wachten met je nieuwe grote kleding.

9 voedingsmiddelen om u te helpen gewicht te verliezen


Lekker eten dat je helpt een dieet te volgen? Het klinkt te mooi om waar te zijn. Geen twijfel: gewichtsverlies komt neer op eenvoudige wiskunde. Je moet minder calorieën eten dan je verbrandt.

 

Sommigen zetten zelfs je metabolisme op gang. Dus neem deze lijst als je naar de supermarkt gaat:


1. Bonen

Goedkoop, vullend en veelzijdig, bonen zijn een geweldige bron van eiwitten. Bonen bevatten ook veel vezels en zijn langzaam verteerbaar. Dat betekent dat je je langer vol voelt, waardoor je mogelijk niet meer eet. En ze zijn ook nog eens heel gemakkelijk om te koken zegt simple-human.nl


2. Soep

Begin een maaltijd met een kop soep, en u kunt uiteindelijk minder eten. Het maakt niet uit of de soep grof of gepureerd is, zolang het bouillon is. U wilt de soep bewaren op 100 tot 150 calorieën per portie. Dus sla de klodders room en boter over.


3. Donkere chocolade

Wil je van chocola genieten tussen de maaltijden door? Kies een vierkant of twee van het donker over de melkachtige versie. In één onderzoek aten chocoladeliefhebbers die donkere chocolade kregen een paar uur later 15% minder pizza dan degenen die melkchocolade hadden gegeten.

4. Gepureerde groenten

Je kunt meer groenten toevoegen aan je dieet, genieten van je "vals" voedsel en tegelijkertijd bezuinigen op de calorieën die je eet. Toen Penn State onderzoekers gepureerde bloemkool en courgette toevoegden aan mac en kaas, leken mensen het gerecht net zo lekker te vinden. Maar ze aten 200 tot 350 minder calorieën. Die gezonde groenten voegden een laag calgewicht toe aan het smakelijke gerecht.

5. Eieren en worst

Een eiwitrijk ontbijt kan u helpen om gedurende de dag snackaanvallen te weerstaan. In een studie van een groep zwaarlijvige jonge vrouwen voelden degenen die de dag begonnen met 35 gram eiwit - dat is waarschijnlijk veel meer dan je eet - zich meteen voller. De vrouwen aten een ontbijt met 350 calorieën, inclusief eieren en een pasteitje voor rundvlees. Het effect van het eiwitrijke ontbijt leek in de avond te duren, toen de vrouwen minder mikten op vette, suikerhoudende goederen dan de vrouwen die ontbijtgranen hadden.

6. Noten

Neem een ‚Äč‚Äčklein handvol amandelen, pinda's, walnoten of pecannoten voor een lekker hapje op de vlucht. Onderzoek toont aan dat wanneer mensen op noten hamsteren, ze bij latere maaltijden automatisch minder eten.

7. Appels

Sla het appelsap en de appelmoes over en kies in plaats daarvan voor een knapperige appel. Volle fruit blunts eetlust op een manier die vruchtensappen en sauzen niet.

Een reden is dat rauw fruit meer vezels heeft. Bovendien stuurt kauwen signalen naar je hersenen dat je iets substantieels hebt gegeten.

8. Yoghurt

Of je nu de voorkeur geeft aan Grieks of traditioneel, yoghurt kan goed zijn voor je taille.

Een studie van Harvard volgde meer dan 120.000 mensen voor een decennium of langer. Yoghurt, van alle voedingsmiddelen die werden gevolgd, was het meest nauw verbonden met gewichtsverlies. Dat bewijst niet dat yoghurt gewichtsverlies veroorzaakte, maar het onderscheidde zich tussen andere voedingsmiddelen.


9. Grapefruit

Ja, grapefruit kan je echt helpen om kilo's kwijt te raken, vooral als je risico loopt op diabetes. Onderzoekers bij simple-human.nl in Amsterdam ontdekten dat wanneer zwaarlijvige mensen voor elke maaltijd een halve grapefruit aten, ze gemiddeld 12,5 kilo afnamen in 12 weken. Het drinken van grapefruitsap had dezelfde resultaten.

Maar grapefruitsap heeft geen bewezen "vetverbrandende" eigenschappen - misschien heeft het mensen gewoon een vol gevoel gegeven.

Wees voorzichtig: u kunt geen grapefruit of grapefruitsap hebben als u bepaalde medicijnen gebruikt, dus controleer het etiket op al uw recepten of vraag uw apotheker of arts.


Shop slim

Laad je winkelwagen vol met veel magere eiwitten, verse groenten, fruit en volle granen,. Het belangrijkste ding, als het gaat om duurzaam gewichtsverlies, is het grote beeld van wat je eet, niet specifiek voedsel.